معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا از مردم خواست تا در ایام اربیعن مواظب کلاهبرداران سایبری باشند.

سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا

همشهری‌آنلاین_ فتانه احدی: همواره مجرمان سایبری با مانیتورینگ فضای جامعه و طراحی پلتفرم‌های مجرمانه درصدد کلاهبرداری، خالی‌کردن حساب بانکی و سرقت اطلاعات شهروندان هستند. این اقدام در همه ایام حتی در ایام اربعین نیز صورت می‌گیرد. رامین پاشایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا درباره کلاهبرداری در ایام اربعین هشدار می‌دهد. 

مواظب سایت‌های رزرو محل اقامت باشید

هر چه به ایام اربعین نزدیکتر می‌شویم ظرفیت محل‌های اقامتی مانند هتل و مسافرخانه تکمیل می‌شود و پیدا کردی محل‌های اسکان زائران بسیار است. با این تفاسیر اما همچنان تبلیغات زیادی در شبکه‌ها اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیر بومی برای رزرو محل اقامت دیده می‌شود. حتی تبلیغات سایت‌های واسط برای بلیط ارزان قیمت کلاهبرداری است. ما بلیط ارزان قیمت نداریم. هموطنان در این مورد بسیار دقت کنند.

گول تبلیغات پیامکی را نخورید

شهروندان در صورت مواجهه با پیام‌های تبلغاتی در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر مبنی بر جمع آوری نذورات و کمک به موکب‌های اربعین، دریافت ارز و یا وام ویژه زائرین اربعین و همچنین تبلیغات دریافت فوری گذرنامه اعتماد نکنند. شهروندان دقت داشته باشند دریافت هر نوع پیامک با شماره‌های شخصی حتی اگر حاوی اخطار، احضار، اطلاع رسانی باشد کلاهبرداری است.

جدیدترین ترفند

شهروندان باید مراقب ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری باشند. در جدیدترین ترفند، سایت‌هایی اقدام به تبلیغ پرداخت بیانه رزرو خودرو می‌کنند. در این روشی که کلاهبرداران برای شهروندان دام پهن کرده‌اند، مدعی می‌شوند که افراد را لب مرز می‌برند و در روز مورد توافق نیز آنها را باز می‌گردانند. مراقب این نوع کلاهبرداران باشید.

مواظب بلیط تقلبی باشید

یکی دیگر از ترفندها و شگردهای کلاهبرداران تبلیغ برای رزور بلیط است. به این ترتیب که مسافران بلیط خود را از طریق این سایت‌ها تهیه می‌کنند غافل از اینکه بلیط‌ها تقلبی است. بعد از مراجعه به پایانه‌های حمل و نقل و فرودگاه متوجه تقلبی بودن بلیط می‌شوند. برای تهیه بلیط حتما به دفاتر و آژانس‌های مسافرتی که در شهر حضور فیزیکی دارند مراجعه کنید.

یادتان باشد رادیو اربعین مسابقه برگزار نمی‌کند

در ترفند دیگری کلاهبرداران تماس‌هایی مبنی بر شرکت در رادیو اربعین با شهروندان برقرار می‌کنند. آنها بعد از تماس شهروندان را در محیط مسابقه قرار می‌دهند و ادعا می‌کنند که این شماره تلفن را به صورت تصادفی انتخاب کرده‌اند و سوالاتی از شرکت‌کننده می‌پرسند و در پایان می‌گویند که برنده کمک هزینه سفر اربیعن شده‌اند، اطلاعات بانکی را می‌گیرند و بعد از حک کردن حساب، پول را از حساب افراد برداشت می‌کنند.

کد خبر 784784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha